Som jobsøgende er det vigtigt at se ærligt på, hvilket personligt brand man har lige nu - og hvad det skal være, for at man bliver opfattet - og husket - som et stærkt match til drømmejobbet.
Hvad skal der til for at bygge et stærkt personligt (karriere) brand?
I samarbejde med Hørsholm Kommune og Job- & Erhvervskontakten | Jobcenter Gentofte, satte vi fokus på netop det spørgsmål i en virtuel workshop for deres Ledernetværk med 40 deltagende jobsøgende ledere.
Efter en introduktion til tankerne bag, zoomede vi ind på personlig branding som et vigtigt element i jobsøgningsprocessen.
Personlig branding handler grundlæggende om 4 ting:
- Personlig opførsel
- Digital opførsel
- Arbejdsmæssigt/fagligt aftryk
- Ry, rygte og fordomme
Hvad siger folk om dig, når de taler med andre? Hvis de overhovedet har dig i tankerne, altså.
Som jobsøgende er det vigtigt at se ærligt på, hvilket personligt brand man har lige nu - og hvad det skal være, for at man bliver opfattet - og husket - som et stærkt match til drømmejobbet.
En stor til Claus Uhland fra Hørsholm Kommunes jobcenter for at give os muligheden for at sprede vores budskab og inspirere til, at personlig branding får en større rolle for det jobsøgende i netværket.
Hvis du har et netværk, hvor I kunne tænke jer at høre mere om personlig branding som et element i jobsøgningsprocessen, så tag gerne direkte fat i mig.
De bedste hilsner
Sami Akray
Founder af Jobsherpa